Skuteczna reklama hotelu

Skuteczna reklama hotelu

Skuteczna reklama hotelu – podstawowe informacje

Branża hotelarska jest branżą bardzo konkurencyjną. Z roku na rok hotele oferują coraz więcej atrakcji i usług, które mogą przyciągnąć gości. Nie chodzi już tylko o standardowe usługi hotelowe jak: dostęp do Wi-Fi, telefon na budzenie, sejf czy możliwość prania lub skorzystania z usług konsjerża. Hotele próbują stawiać na domową atmosferę – dyskretna obsługa do dyspozycji gości o każdej porze lub na ekstrawagancję. Mamy więc multum hoteli o dziwnej architekturze, jak hotele w kształcie psa, o dziwnej lokalizacji jak na przykład hotele w drzewach lub zbudowane z nietypowego surowca jak lód czy sól. Nie wystarczą jednak choćby najlepsze i najoryginalniejsze atrakcje jeśli hotel nie ma odpowiedniej reklamy.

Jak zatem w efektywny sposób reklamować hotele i o czym należy pamiętać planując działania? Ważne jest przede wszystkim strategia, długofalowe planowanie i jasny oraz spójny komunikat. Planowanie strategii należy zacząć od zdefiniowania celu, grupy docelowej a następnie przekazu reklamy. Gdy będziemy znali te podstawowe parametry, zrobimy odpowiedni research i będziemy wiedzieli gdzie znaleźć naszą grupę docelową możemy wybrać medium reklamowe. Dzisiejszy świat oferuje wiele różnorodnych kanałów reklamowych. Oprócz tradycyjnej formy reklamy nie należy zapominać o reklamie w mediach społecznościowych i rosnącej wartości copywritingu.

Skuteczna reklama hotelu – efekty

Efektywne używanie dostępnych mediów reklamy daje olbrzymie korzyści. W szczególności media społecznościowe umożliwiają skuteczne przyciągniecie gości. Dzięki możliwości zdefiniowania grupy docelowej możemy zawęzić reklamę do tych odbiorców, którzy są dla nas najbardziej wartościowi. Bez względu na formę reklamy musimy jednak pamiętać o spójności przekazu. Tylko wtedy reklama może przynieść wymierne efekty. Skuteczna reklama hotelu to przede wszystkim więcej gości, którzy chcą odwiedzić nasz hotel. Dzięki odpowiedniej treści  możemy również systematycznie budować społeczność wokół hotelu. Chodzi nie tylko o przyciągniecie gości, ale o to by ci goście powracali do hotelu. Stworzenie społeczności sprawi, że nasza oferta będzie coraz lepsza i będzie spełniać wymagania. Dwustronna komunikacja gwarantuje sukces i warto z niej skorzystać.