Media społecznościowe w hotelarstwie – efektywne sposoby wykorzystania
W dobie rozwoju nowych technologii i mediów budowanie marki staje się łatwiejsze, ale jednocześnie trudniejsze. Efektywne wykorzystanie mediów reklamowych to wbrew pozorem trudna sztuka. Media społecznościowe oferują wiele możliwości, aby jednak reklama była efektywna, bez względu na medium, należy pamiętać o opracowaniu odpowiedniej strategii. Strategia musi być oczywiście dostosowana do możliwości jakie oferują media społecznościowe.
Media społeczeństwie jak Facebook lub Twitter pomagają wypromować hotel i usługi, które oferuje. Ale to dopiero początek możliwości. Poza regularną promocją oferty (w szczególności ofert rabatowych) można również promować lokalne wydarzenia i bieżące informacje dotyczące okolicy gdzie znajduje się hotel. Dzięki promowaniu lokalnych wydarzeń można w skuteczny sposób przyciągnąć klientów. Co ciekawe, media społecznościowe w hotelarstwie to także kanał obsługi klienta.
Możliwość dwustronnej komunikacji z klientami pozwala na efektywne dostosowanie oferty do rzeczywistych potrzeb. Dzięki dostępnym mediom klienci mogą zamieszczać recenzje hotelu, składać rezerwacje lub komentować aktualne wydarzenia. Możliwość bezpośredniej interakcji pozwala na głębsze zrozumienie klientów, a co za tym idzie na efektywniejsze planowanie strategii i kierowanie przekazu do właściwych grup. Media społecznościowe w hotelarstwie pomagają także budować społeczność wokół hotelu, co w długofalowej strategii przynosi wiele korzyści.
Media społecznościowe w hotelarstwie – przyszłość reklamy
Czy przyszłość reklamy to zatem kanały społecznościowe? Czy tradycyjne formy reklamy odejdą do lamusa? Nie można jednoznacznie obwieścić zakończenia tradycyjnej formy reklamy. Mimo, że dwustronna komunikacja to z pewnością przyszłość mediów reklamowych tradycyjny jednostronny przekaz przez długi czas będzie jeszcze widoczny i efektywny. Dla obu form reklamy znajdą się grupy odbiorców, dlatego w chwili obecnej nie należy rezygnować z tych możliwości.
Kanały społecznościowe i internet to jednak przyszłość reklamy. Możliwość dostosowania przekazu do grupy odbiorców, możliwość reakcji na żywo na aktualne wydarzenia i przede wszystkim dwustronna komunikacja na linii hotel-gość to niesamowite pole rozwoju. Przekaz hotelu i kierowanie usług są jak nigdy aktualne i na bieżąco dostosowywane do szybko zmieniających się klientów. Warto więc poznać specyfikę tych mediów, aby w pełni wykorzystywać ich możliwości.