Czy opłaca się hotel dla pracownika?

Czy opłaca się hotel dla pracownika?

Hotele pracownicze kojarzone są z funkcjonującymi w czasach PRL hotelami robotniczymi, choć w rzeczywistości nie mają z nimi wiele wspólnego. Dziś firmom nie opłaca się tworzyć miejsc noclegowych dla swoich pracowników, bo niewiele osób decyduje się na podjęcie pracy w znacznej odległości od miejsca zamieszkania. Oczywiście nadal istnieją profesje, których przedstawiciele korzystają z służbowych mieszkań, ale dotyczy to głównie placówek publicznych, takich jak szpitale czy szkoły. Pytanie czy opłaca się hotel dla pracownika należy rozpatrywać bardziej w nawiązaniu do tematyki podróży służbowych.

Delegacja służbowa – zalety dla pracownika

Niektórzy pracownicy bardzo lubią podróże służbowe, inni robią wszystko, by się od takowych wykręcić. Delegacja kilkuosobowa na pewno stanowi dobrą sposobność do zacieśnienia więzi ze współpracownikami, poznanie ich od nieco innej strony niż w miejscu stałego zatrudnienia. Podróże służbowe dają również możliwość rozwoju zawodowego, zdobycia doświadczeń, poznania innych metod rozwiązywania problemów pojawiających się w codziennej pracy. Oczywiście wyjazd służbowy to także możliwość większego zarobku, a w niektórych przypadkach zwiedzania odległych zakątków kraju. Z powyższego wynika, że podróże służbowe mają wiele zalet, mimo to nie należy zapominać o niedogodnościach, jakie wiążą się z koniecznością wykonywania obowiązków zawodowych daleko poza miejscem zamieszania.

Z jakimi niedogodnościami mogą wiązać się podróże służbowe?

Największa niedogodnością jest rozłąka z bliskimi. Jest to dotkliwe szczególnie dla tych osób, które uczestniczą w realizacji dużej inwestycji, a jej ukończenie możliwe będzie po kilku miesiącach, a niekiedy nawet latach intensywnej pracy. Oczywiście co jakiś czas, najczęściej co dwa tygodnie, pracownicy odwiedzają rodzinne strony, niemniej nie uczestniczą w codziennym życiu rodziny. Kolejną niedogodnością jest nieznajomość miasta i zasad panujących w danym miejscu pracy. Proces adaptacji nie w każdym przypadku przebiega gładko, zwłaszcza jeśli mowa o delegacji jednoosobowej. Problem pogłębia się, jeśli hotel dla pracownika nie jest dostatecznie komfortowy. Dlatego też, wysyłając pracowników w podróż służbową, koniecznie należy zatroszczyć się o wybór odpowiednio przygotowanego hotelu pracowniczego.

Czy opłaca się hotel dla pracownika?

Hotele pracownicze to obiekty przygotowane do przyjęcia nawet dużych grup pracowników, funkcjonujące w taki sposób, by pomieszkujące w nich osoby mogły swobodnie wypocząć po ciężkim dniu pracy, a jeśli jest taka konieczność – popracować przy komputerze czy wypełnić dokumenty. Nocleg dla pracownika warto zarezerwować z wyprzedzeniem, zwłaszcza jeśli inwestycja planowana jest w sezonie, co oznacza wzmożone zainteresowanie hotelami pracowniczymi, a w realizacji inwestycji weźmie udział duża grupa pracowników. A czy opłaca się hotel dla pracownika, który przebywa w delegacji samotnie? Jak najbardziej! Dobre hotele pracownicze mają w swojej ofercie pokoje dla osób podróżujących samotnie. Panują w nich warunki odpowiednie do pracy i wypoczynku.