Bezpieczeństwo w hotelu – podstawowe zasady

Bezpieczeństwo w hotelu – podstawowe zasady

Bezpieczeństwo w hotelu – podstawowe zasady

Bezpieczeństwo w hotelach to sprawa priorytetowa. Mimo, że na pierwszy rzut oka zastanawiamy się raczej nad takimi kwestiami jak cena, stosunek jakości do ceny, standard pokojów, dodatkowe oferowane usługi takie jak basen, spa czy masaże oraz jakość posiłków wiele osób pomija kwestie bezpieczeństwa hotelowego. Jedyną kwestią w kontekście bezpieczeństwa, które rozważamy to sprawa lokalizacji. Czy dany hotel znajduje się w bezpiecznym państwie i w bezpiecznej okolicy? Nie należy jednak zapominać o być może bardziej przyziemnych, ale jednak bardzo istotnych kwestiach bezpieczeństwa hotelowego takich jak podstawowe normy bezpieczeństwa i zasady, które sprawiają, że czujemy się bezpiecznie.

Po pierwsze hotel i jego otoczenie musi spełniać wszystkie określone specjalnie pod kątem hoteli normy bezpieczeństwa. Dotyczy to takich aspektów jak odpowiednio zaplanowane wyjścia ewakuacyjne, plany dróg ewakuacji, które są widoczne i ogólnodostępne, schody przeciwpożarowe, wszelkiego rodzaju czujniki kontrolujące na przykład dym oraz inne zabezpieczenia. Oprócz aspektów czysto technicznych takich jak materiały i jakość wykonania oraz odpowiedniego zaplecza jak drogi ewakuacji i systemy kontroli ważne są także właściwie wdrożone i sprawnie działające procedury. Pamiętajmy, że bezpieczeństwo w hotelu to także czynnik ludzki. Obsługa hotelu musi znać podstawowe zasady i procedury dotyczące bezpieczeństwa i sposobów postępowania w przypadku zagrożenia.

Bezpieczeństwo w hotelu – praktyczne porady

W praktyce we współczesnych hotelach stosunkowo łatwo zapewnić bezpieczeństwo. Jeśli tylko już na etapie budowy czy remontu hotelu zadbamy o właściwe materiały i jakość później nie powinniśmy tak naprawdę mieć żadnych poważniejszych problemów. Procedury bezpieczeństwa hotelowego są również jasno określone, więc w praktyce jedynym problemem może być obsługa i zaniedbania wynikające ze słabości ludzkiej. Dlatego należy dbać o regularne szkolenia i uświadamianie pracowników, że bezpieczeństwo i zdrowie gości to jeden z nadrzędnych celów.